Search This Blog

Thursday, December 9, 2010

technical software for mechanic design


نرم افزار Catia



نرم افزاری توانمند برای تولید دیجیتالی قطعات، قابلیت های این نرم افزار به اندازه ای است که در اروپا به عنوان یک درس کاربردی در گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک تدریس می شود. از جمله امتیازات منحصر به فرد این نرم افزار توانایی آن در مدل سازی سطوح و اجزای پیچیده می باشد، همچنین این نرم افزار قابلیت ایجاد پروسه G-Code برای ماشین های C-N-C را نیز دارا بوده و در حال حاظر در صنعت قالب سازی و خودروسازی بسیار مورد توجه است.


نرم افزار SolidWorks



این نرم افزار یک نرم افزار طراحی مکانیکی است که به منظور طراحی قطعات ، ماشین آلات،ابزار آلات و قالب های صنعتی، مورد استفاده مهندسان مکانیک، کارشناسان طراحی صنعتی و طراحان قرار میگیرد.توانایی بالای این نرم افزار ، محیط کاری مناسب و همپنین ارتباط کامل با سایر نرم افزارهای طراحی مهندسی، این برنامه را به یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای طراحی مهندسی دنیا تبدیل کرده است، به طوری که امروزه از آن به عنوان نرم افزار استاندارد طراحی مکانیکی نام می برند
 

نرم افزار ANSYS



این نرم افزار از سری نرم افزارهای مهندسی مکانیک می باشد که در زمینه طراحی، ساخت و مونتاژ قطعات فوق العاده قدرتمند می باشد.با کاربرد این نرم افزار مهندسین قادر به طراحی و تولید محصولاتی با کیفیت بهتر در زمانی کمتر خواهند بود. این نرم افزار مهندسین و طراحان را قادر می سازد تا به راحتی بهینه سازی سازه ای ، حرارتی، دینامیکی، سیالاتی و همچنین شبیه سازی ارتعاشی و ضریب اطمینان و ایمنی را در طرح هایشان به صورت مرحله به مرحله اعمال کنند.


 
نرم افزار Fluent&Gambit



فلوئنت یکی از قویترین نرم افزارهای دینامیک سیالات محاسباتی در حال حاضر است که رفتار سیال را در شرایط مختلف و در حالت های سه بعدی و دو بعدی مورد بررسی قرار می دهد. از جمله مزایای آن بررسی دقیق رفتار سیال همراه با جزئیات کامل بوده و از اینرو هم اکنون در اکثر مراکز تحقیقاتی، از جمله خودروسازی ها به عنوان نرم افزار معتبر در ایجاد شبیه سازی تونل های باد و محاسبات هیدرولیکی به کار می رود. کاربرد آن به زمینه مذکور محدود نشده و تحلیل انواع مسائل از جمله بررسی پدیده ی اختلاط ، مباحث مربوط به لایه مرزی، انواع مسائل انتقال حرارت از جمله هدایت، تشعشع و غیره تنها بخشی از قابلیت های این نرم افزار است.

 

 
نرم افزار Adams



این نرم افزار قدرتمندترین و شاید بی رقیب ترین نرم افزارهای تحلیل دینامیکی و حرکت موجود در صنعت و حتی مراکز تحقیقاتی می باشد. این نرم افزار با قابلیت های بسیار متنوع و بالای خود، مهندسان را در ایجاد، آزمایش، بررسی و بهینه سازی طرح های سیستم های مکانیکی یاری می کند.با بهره گیری از بخشهای مختلف در نظر گرفته شده در این نرم افزار ، می توان با شبیه سازی حرکتی سیستم مکانیکی، تست سیستماتیکی سیستم ، اندازه گیری نیروهای وارده بر اتصالات و عمر قطعه در چرخه کاری را تعیین نمود. همچنین بررسی کنترل ارتعاشات سیستم ها و امکان انجام تست ها برای قطعات قابل انعطاف منحصر به این نرم افزار می باشد.


نرم افزار MATLAB




نرم افزار متلب در سالهای اخیر به عنوان یک نرم افزار قوی در محیط های دانشگاهی و صنعتی برای محاسبات عددی، تحلیل داده ها و گرافیک کاربرد وسیعی یافته است . از سوی دیگر هر ساله جعبه ابزارهایی به این نرم افزار افزوده می شود که به سادگی بسیاری از محاسبات همچون بهینه سازی، کنترل سیستم ها، حل معادلات دیفرانسیل و شبیه سازی را انجام می دهد

.

No comments:

Post a Comment