می دانید که فشار قسمت پایینی بال هواپیما نسبت به فشار قسمت بالایی آن بیشتر است. این مورد باعث به وجود آمدن پدیده ای به نام فرووزش (downwash) می شود ... .
به دلیل همین اختلاف فشار است که جریان های گردابه ای نوک بال ها از پایین به بالا جریان پیدا می کنند.
آنجایی که نیروی برآ عمود بر جریان گذرنده از زیر بال است و همچنین این جریان به دلیل گردابه ای بودنش کمی به سمت پایین متمایل است، نیروی برا مولفه ای در جهت عقب هواپیما به وجود خواهد آورد. این مورد باعث کاهش نیروی برآ و همچنین ایجاد مقداری نیروی پسا (Drag) می شود.
می دانید که برای ایجاد نیروی برآ یکی از عوامل مهم افزایش زاویه حمله است. این زاویه حمله که باید اضافه شود همان زاویه حمله القایی نامیده می شود.
No comments:
Post a Comment