با سلام
یک سوال داشتم
میخواستم بدانم10کیلو نیوتن
چند پوند
و چند کیلوگرم
و چند اسب بخار
و چند lbf
و ... است
اسب بخار واحد توان است و اصلاً قابل تبدیل به نیرو یا بالعکس نیست.
lbf نیز همان پوند است، در واقع ما دو پوند داریم یکی برای جرم(lbm) و برای نیرو(lbf) که این دو از نظر عددی یکی هستند.
اما روابط زیر:
اما روابط زیر:
1N=0.450 lbf
اینایی که گفتید بعضی هاشون واحد توان هستن...بعضی جرم...و بعضی نیرو.
نیرروی پیشرانش موتور یا همون تراست در SI واحدش نیوتن هست..
در سیستم انگلیسی واحد نیرو پوند هست.پوند = lb
1 پوند (نیرو) = 4.4482 نیوتن
اما پوند و کیلوگرم برای جرم هم استفاده میشن.
پوند (جرم) = 0.453592 کیلوگرم
همچنین واژه ای که شما استفاده کردید.وقتی میگیم قدرت موتور منظورمون توان موتور هست که در SI واحدش وات هست.
هر اسب بخار کمتر از 750 وات هست
نیرروی پیشرانش موتور یا همون تراست در SI واحدش نیوتن هست..
در سیستم انگلیسی واحد نیرو پوند هست.پوند = lb
1 پوند (نیرو) = 4.4482 نیوتن
اما پوند و کیلوگرم برای جرم هم استفاده میشن.
پوند (جرم) = 0.453592 کیلوگرم
همچنین واژه ای که شما استفاده کردید.وقتی میگیم قدرت موتور منظورمون توان موتور هست که در SI واحدش وات هست.
هر اسب بخار کمتر از 750 وات هست
lbf=32.2(g)*lbm
g=32.2 در انگلیسی
پیشرانش در موتور ملخی با توان و در موتور جت با تراست مطرح میشه توان هورس پاور یا اسب بخار و تراست با نیوتون یا پوند فورث سنجیده میشه
بقیه چیزها هم دوستان گفتن
خوب اول اینکه تعریف پهپاد
UAV = Unmanned air vehicle هواپیمای بدون سرنشین
RPV = Remote pilot vehicle هواپیمای کنترل از راه دور
اینو به این دلیل گفتم که همه پهپادها رادیو کنترل نیستن
شما میگی 1 نفر سرنشین داره به علت وجود انسان در سیستم طراحی عوض میشه
شما بر اساس شرایطتون باید از یکی از استاندارد ها استفاده کنین
استاندارد ها عبارتند از :
Joint Airworthiness Regulation=JAR
Federal Aviation Regulation = FAR
ASG for military Aeroplanes
FAR انواع مختلف داره بار 23 بار 25 هر کدوم برای یه قسمت از مسائل مربوط به هواپیما است
آقا جواد ساخت و طراحی هواپیما خیلی سخت به قول یکی از اساتید اگه یه دکترای هوافضا باشی و بخوای یه پیچ و تو هواپیمای مثلا بوئینگ جابجا کنی حتی اگه 30 40 سال سابقه هم داشته باشی 100 جا باید توضیح بدی اما پهپاد هر کاری میخوای بکن
در ضمن هواپیمای تک نفره فکر میکنم تا اونجایی که یادمه
JAR part23 برای هواپیماهای سبک زیر 19 نفره فکر میکنم سرعت لازم برای بلند شدن طبق تفریف 60 70 کیلومتره در ضمن اگه قرار باشه هواپیما 60 تا سرعت کروزش باشه خوب آدم با ماشین بره سنگین تره سرعت هواپیما خا تقریبا (متوسط) 400 500 است
آیین نامه های طراحی هواپیما :
1- FAR
2- JAR
3- BICAR British civil worthiness regulation
4- IAR =Iranian civil airworthiness regulation
UAV = Unmanned air vehicle هواپیمای بدون سرنشین
RPV = Remote pilot vehicle هواپیمای کنترل از راه دور
اینو به این دلیل گفتم که همه پهپادها رادیو کنترل نیستن
شما میگی 1 نفر سرنشین داره به علت وجود انسان در سیستم طراحی عوض میشه
شما بر اساس شرایطتون باید از یکی از استاندارد ها استفاده کنین
استاندارد ها عبارتند از :
Joint Airworthiness Regulation=JAR
Federal Aviation Regulation = FAR
ASG for military Aeroplanes
FAR انواع مختلف داره بار 23 بار 25 هر کدوم برای یه قسمت از مسائل مربوط به هواپیما است
آقا جواد ساخت و طراحی هواپیما خیلی سخت به قول یکی از اساتید اگه یه دکترای هوافضا باشی و بخوای یه پیچ و تو هواپیمای مثلا بوئینگ جابجا کنی حتی اگه 30 40 سال سابقه هم داشته باشی 100 جا باید توضیح بدی اما پهپاد هر کاری میخوای بکن
در ضمن هواپیمای تک نفره فکر میکنم تا اونجایی که یادمه
JAR part23 برای هواپیماهای سبک زیر 19 نفره فکر میکنم سرعت لازم برای بلند شدن طبق تفریف 60 70 کیلومتره در ضمن اگه قرار باشه هواپیما 60 تا سرعت کروزش باشه خوب آدم با ماشین بره سنگین تره سرعت هواپیما خا تقریبا (متوسط) 400 500 است
آیین نامه های طراحی هواپیما :
1- FAR
2- JAR
3- BICAR British civil worthiness regulation
4- IAR =Iranian civil airworthiness regulation
No comments:
Post a Comment